26 Mayıs 2011 Perşembe

Çizgi Roman Tarihi


Prehistoria Çağına ait mağaralardaki hayvan ve doğa resimleri ilk çizgiyle anlatım girişimleri olarak kabul edilirse Eski Mısır’a ait ”ölüler Kitabı” (mö 1500) da bir öyküyü resimlerle anlatan ve içinde yazılı metinler bulunan ilk çizgili anlatım sayılır.
Mısırlılardan sonra resimle anlatım yazısız olmuş MÖ V.yüzyıla ail patetenonfresklerinden XI. yüzyıldaki Beyeux kilimlerine dek yazı kullanılmamış sadece çizgili anlatım yapılmıştır.
Bügün bilinen haliyle çizgi romanın öncüsü 1837′de ”Mösyö Vieux Bois’nın Aşkları”nı yayınlayan işviçreli Toepffer‘dir.
Onu 1889′da Fransız Coulomb ”Tulumbacı Camembert’in Serüvenleri” adlı .izgi roman albümüyle izlemiştir.Aslinda bunlarım metim kısımları çok kısaydı.1896′da Birleşik Amerika’da Outcaold‘un ”Sarı Çocuk” adlı albümü yayınlandı.İlk klasik çizgi roman olarak Sarı Çocuk kabul edilir.Burada renkli resimlerin içinde yazılı balonlar bulunmaktaydı .

0 yorum:

Yorum Gönder